10 fraze care iti pot strica relația cu șeful

Relația cu șeful poate fi stricata asa de usor!

Motivul cel mai frecvent pentru divorț este, „personalitățile noastre nu se potriveau”. Iarcel mai frecvent motiv pentru a fi concediat dintr-un loc de muncă este „Asa am vrut sa fie”. Dar în ambele cazuri, o grămadă de probleme și greșeli sunt ascunse în spatele acestor cuvinte.

Deși exista multe articole și o mulțime de cercetări care dezvăluie greșeli în relațiile romantice dar, relația „angajat-angajator” încă nu a fost investigată în detaliu.

Am făcut puține cercetări și am găsit 10 greșeli pe care angajații le fac atunci când comunică cu șefii lor. Sperăm cu adevărat că nu vă veți recunoaște în niciunul dintre aceste paragrafe. Și dacă da … atunci să sperăm că acest articol îți va schimba situația în bine.

1. „Am nevoie de o creștere a salariului pentru că trebuie să-mi repar casa”.

1. „Am nevoie de o creștere a salariului pentru că trebuie să-mi repar casa”.

Puteți și ar trebui să vorbiți despre obținerea unui plus dacă această cerere este susținută de realizări profesionale reale. Problemele și nevoile dvs. personale nu ar trebui să fie legate de procesul de lucru. Și oricât de nepoliticos ar suna asta, șefului tău nu îi pasă deloc de ele.

Este permis să cereți ajutor într-o situație cu adevărat dificilă. Dar, în alte cazuri, demonstrați că meritați mai mult în loc să încercați să-l faceți pe șef să aibă milă de voi.

O modalitate mai bună de a spune: „Am triplat productivitatea în ultimele 6 luni, așa că vă rog să imi creșteți salariul”

2.“Pot să plec astăzi după prânz? Oricum nu este nimic de făcut în birou.”

2."Pot să plec astăzi după prânz? Oricum nu este nimic de făcut în birou."

Dacă munca dvs. implică un plan zilnic înseamnă că sunteți liber să mergeți după ce l-ați realizat, atunci puteți utiliza cu ușurință această expresie după ce vă terminați sarcinile zilnice. În toate celelalte situații, vă va face doar rău. Pe de o parte, te vei arăta că nu te interesează munca, iar in al doilea rand vei primi o duzină de sarcini noi în loc să poți pleca.

O modalitate mai bună de a spune: „Pot să plec azi după prânz?” Această frază este de obicei justificata si atunci este ok.

3. Relația cu șeful – “Toata vina este a lui Tom

3. Totul este vina lui Tom

Abilitatea de a recunoaște că greșești, fără a justifica și blama pe alții, este considerată a fi un semn al unei persoane mature. Acest angajat evocă încredere și respect, chiar dacă uneori greșeste. Și dacă a fost vina lui Tom, există alte zeci de opțiuni pentru a menționa discret acest lucru, fără ca acesta să devină personal și numai atunci când rezultatul situației depinde de acesta.

O modalitate mai bună de a spune: “Ai dreptate, multumesc de corectare. De acum înainte, voi fi mai atent.”

4. “Plec”

4. "Plec"

Dacă decideți să plecați, atunci plecați. Dacă tot folosești ușile trântind ca un instrument pentru a-ți susține propria opinie, oamenii vor înceta să te ia în serios. Se știe că nu există o persoană de neînlocuit. Nu te mira dacă, după ce ai închis ușa în acest fel, veți descoperi în curând că nimeni nu te mai lasă să intri.

O modalitate mai bună de a spune: „Se pare că avem păreri diferite despre asta”.

5. „Am făcut-o mereu așa”

5. „Am făcut-o mereu așa”

Nu contează dacă vorbești despre deciziile fostului tău șef sau despre propriile tale obiceiuri. Această frază are multe modificări diferite care sună similar „cu fostul meu am făcut-o mai bine” sau „mama mea gătește mai bine”.

Nimănui nu-i plac aceste comparații, pentru că, de obicei, lenea și dorința de a schimba stau în spatele acestei fraze. Lumea modernă se dezvoltă rapid, iar oamenii cu gândire flexibilă devin mai valoroși decât conservatorii duri.

O modalitate mai bună de a spune: „Ceea ce sugerați este neobișnuit. Poate provoca anumite dificultăți”.

6. Relația cu șeful – “Voi încerca”

6. "Voi încerca"

Această frază înseamnă, de obicei, că nu veți îndeplini sarcina care vi s-a cerut. Și dacă ceva nu merge bine, această frază vă ajută să evitați responsabilitatea. Ori de câte ori spui „Voi încerca”, șeful tău aude „Nu o voi face”. Singura frază mai proastă decât aceasta este „Nu o pot face”.

Este important să arătați rezultate reale la locul de muncă. De aceea este mai bine să discutați în prealabil dificultățile probabile și la final, să fiți sinceri cu privire la momentul și locul în care lucrurile au mers prost.

O modalitate mai bună de a spune: „OK, o voi face” sau „Intotdeauna răspund mai greu, de aceea probabil va trebui să așteptăm până vineri pentru decizia lor”.

7. „Am prea multe lucruri de făcut”

„Am prea multe lucruri de făcut”.

Toți angajații lucrează pentru a atinge obiectivul principal al companiei. Toate sarcinile tale actuale sunt îndreptate către aceasta? Dacă șeful tău îți oferă ceva nou, planul de acțiune s-a schimbat probabil. De aceea, este mai bine să clarificați ce sarcini sunt în prezent o prioritate.

Uneori merită să amânați totul și să vă concentrați asupra unei sarcini sau se poate întâmpla ca sarcinile dvs. comune să fie mai importante. În acest caz, veți putea continua să lucrați la ele, în timp ce șeful dvs. va trebui să caute un altul.

O modalitate mai bună de a spune: “Lucrez și la proiectul pe care mi l-ați oferit ieri. Care dintre aceste sarcini este o prioritate mai mare acum?”

8. “Eu cu ce ma aleg?”

"Eu cu ce ma aleg?"

Suntem de acord că ar trebui să fiți plătit pentru munca dvs. Cu toate acestea, a cere o recompensă pentru ca ai facut ceva in plus, ar putea părea meschin. Dar fii atent – dacă mereu iti cere sa faci ceva in plus, există o mare probabilitate ca sa profite de bunătatea ta.

Există doar câțiva pași între o cerere urgentă de ajutor pentru corectarea unui raport și ajutarea cuiva atât de mult încât lucrezi fără zile libere sau sărbători.

O modalitate mai bună de a o spune: un simplu „da” va fi suficient.

9. “Nu este problema mea”

"Nu este problema mea"

A face parte dintr-o echipă înseamnă a fi într-o singură barcă. Orice problemă care nu are legătură cu tine dar poate crește enorm și compania, împreună cu cariera ta.

Dacă știi cum să rezolvi o problemă, spune-o cu voce tare. Chiar dacă nu funcționează, cel puțin îți vei arăta interesul și data viitoare șeful tău probabil te va întreba atunci când cauta sfaturi. Și asta înseamnă foarte mult.

O modalitate mai bună de a o spune: „Nu sunt expert, dar poate ar trebui să o facem așa …”

10. Relația cu șeful“Tocmai m-am gandit…”

"Tocmai m-am gandit..."

După ce a auzit această frază, orice șef de obicei oftează și dă peste cap. Pe de o parte, e bine că măcar te gândeai; pe de altă parte, dacă ceva nu este clar, este mai bine să-l clarificați înainte de a începe să îndepliniți o sarcină.

După cum am spus mai devreme, capacitatea de a-ți recunoaște greșelile și de a-ți asuma responsabilitatea este apreciată mai mult decât orice scuză.

O modalitate mai bună de a o spune: “Se pare că am înțeles greșit. Voi corecta această greșeală și voi fi mai atentă data viitoare”.

Desigur, pot exista șefi care au reacții clare, pe care nu te așteptai să le înfrunți, la cele mai inofensive și inofensive fraze. Atunci când aveți de-a face cu oameni cu un „caracter dificil”, ar putea fi necesar să creați reguli speciale, doar pentru ei.

Ai fost vreodată în aceste tipuri de situații? Ce alte fraze este mai bine sa nu le spui? Vă rugăm să ne împărtășiți gândurile în comentarii!

0 0 votat
Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comentarii
Feedback-uri în linie
Vezi toate comentariile